Waarom contact opnemen?
- Gratis & geheel vrijblijvende analyse van je huidige Google Ads campagnes
- Direct feedback over het potentieel, mogelijke verbeteringen & plan van aanpak
- Meer dan 20 jaar ervaring
- Meer dan € 300.000 budgetten in maandelijks beheer
- Gemiddeld resultaat voor onze klanten ROI 810%
Op zoek naar een goede Google Ads Specialist?
Een goede Google Ads campagne is opgebouwd met een goede structuur. Een structuur die zorgt voor een lage kosten per klik. Goede advertenties die de Google-gebruiker ’triggert’ om te klikken én die past bij de pagina waarop de bezoeker landt. Hierdoor een hogere Quality score & dus lagere CPC (Kosten). Een goed SEA Bureau kan hiermee helpen.
Enkele referenties
Wat is de basis van een goede campagne?
Een goede Google Ads specialist optimaliseert de campagne doorlopend. Afhankelijk van de omvang kan dit dagelijks of wekelijks zijn. Enkele basiselementen voor een goede Google Ads campagne:
1). Optimaliseren CPC (kosten per klik)
Hoe kunnen we die kosten zo laag mogelijk krijgen? Des te lager de kosten voor een website-bezoeker hoe meer we kunnen bereiken met hetzelfde budget. Soms is een bepaald key-zoekwoord echter zo relevant dat meer betalen per CPC direct meer conversies oplevert. Dit is een continu proces van testen & optimaliseren.
2). Advertenties maximaliseren
In een campagne stellen we altijd meerdere advertenties in. Deze advertenties worden willekeurig weergegeven zodat we kunnen zien welke advertentie het best werkt. Als we zien dat een advertentie geen nieuwe verkopen of leads oplevert of er wordt een stuk minder op geklikt (CTR) dan een andere advertentie. Dan is het goed om die advertentie te verwijderen en om een nieuwe advertentie te proberen. Dit proces kan je doorlopend uitvoeren tot de gewenste resultaten worden bereikt.
3). Gebruik advertentie-extensies
Voor verschillende doelen heeft Google advertentie-extensies gemaakt waardoor je de advertentie meer kan laten opvallen om een beter CTR en een betere advertentierelevantie te behalen. Zoals je weet is dat goed om de CPC (kosten per klik) zo laag mogelijk te krijgen. Hier de lijst met extensies die we hiervoor kunnen gebruiken:
- Locatie-extensies om mensen te stimuleren langs te komen in je fysieke winkel;
- Highlight-extensies om extra tekst toe te voegen aan je advertentie. Denk hierbij aan USP’s als: ‘gratis bezorging’ en ‘Nu 20% korting” of ’Nieuw assortiment’;
- Oproep-extensies om bezoekers te stimuleren om contact met je op te nemen;
- Sitelinks-extensies om direct enkele pagina’s onder de aandacht te brengen, denk hierbij aan de ‘contact’ of een bepaalde product pagina;
- Prijs-extensies om je prijsinformatie toe te voegen aan je advertentie;
- Recensie-extensies om mensen direct te overtuigen door middel van recensies;
- App-extensies om je app onder de aandacht te brengen.
Kortom: mogelijkheden te over als het gaat om adverteren in Google. Misschien is het daarom ook niet zo gek dat veel Google Ads campagnes voor bedrijven lang niet altijd rendabel zijn.
Gratis analyse
Wij analyseren gratis en geheel vrijblijvend je huidige Google Ads campagne voor je. Nog geen campagne, geen probleem. Wij bekijken samen of het interessant is om Google Ads in te zetten als extra online marketing kanaal.