Een succesvolle zakelijke SEO-tekst is in basis niet heel lastig. De meeste tekstschrijvers weten immers, dat er minimaal 350 woorden moeten worden gebruikt, dat er kopjes met zoekwoorden nodig zijn, dat de tekst interne en externe links moeten bevatten en dat er bij voorkeur een afbeelding wordt gebruikt. Desondanks zit er een groot verschil in de SEO-resultaten per tekst, dus wat maakt een SEO-tekst nou echt succesvol?
Een duidelijk aanbod en opbouw van de SEO-tekst
Door het gebruik van zoekwoorden, kopjes en chatGPT worden teksten vaak langdradig. Daarom is het belangrijk om direct duidelijk te maken wat je kunt bieden, waarom dat de moeite waard is en wat het geloofwaardig maakt. Dit moet ook in de opbouw zitten van de SEO-tekst. Vervolgens kun je kijken hoe je de zoekwoorden hierin kunt verwerken en hoe dit aansluit op je SEA-strategie. En niet andersom. SEO is geen doel op zich, het is een middel om je tekst beter vindbaar te maken.
Een logische én waardevolle CTA
Vanuit je (zakelijke) aanbod moet de SEO-tekst een goede en logische vervolgstap bieden. De zogenaamde call to action. Dus wat verwacht je van de lezer? Als iemand zich herkent en de waarde ziet van je product of dienst, wat is dan de volgende stap? Niet iedereen is fan van contact opnemen per telefoon. Dit is een hoge drempel. Een voorbeeld, proef of tijdelijk aanbod is makkelijker als vervolgstap en CTA. Bedenk dus goed wat je kunt verbinden aan je SEO-tekst, zodat het een laagdrempelige volgende stap is.
Goede bewijsvoering van toegevoegde waarde
Niet iedereen heeft blauwe ogen, dus de bewijsvoering van je aanbod moet gebaseerd zijn op objectieve feiten en resultaten. Klanten vormen hierin het centrale middelpunt. Een succesvolle klant, is het ultieme bewijs van de toegevoegde waarde van je product of dienst. Verder is goed om de bewijsvoering en toegevoegde waarde in een opsomming te zetten, want:
– Een opsomming maakt een SEO-tekst concreet
– Lezers scannen teksten en een opsomming helpt hierbij
– Je kunt eenvoudig tot de kern komen van je aanbod
Wisselwerking tussen SEA en SEO
Bedenk goed op welke zoekwoorden je Google Ads wilt inzetten en welke tekst hierbij van waarde kan zijn. Maak heel concreet wat de toegevoegde waarde is én bedenk een goede en logische vervolgstap. Hierdoor ontstaat een goede wisselwerking tussen SEO en SEA en is de tekst ook inhoudelijk en waardevol, wanneer iemand op je advertentie klikt voor meer informatie of vanuit interesse.
Vast bedrag voor een SEO-tekst
Omdat niet iedereen de tijd heeft of een goede tekstschrijver, bieden wij ook SEO-teksten op maat voor een vast bedrag per tekst: €100,-. Op basis van een formulier verzamelen wij de belangrijkste informatie, dit koppelen we direct aan de SEA zoekwoorden en campagnes, zodat alles een logisch geheel is en je maximaal rendement kunt halen uit je Google Ads.
Vraag een proef tekst aan
Test ons en scoor ook met SEO-teksten. Vul het onderstaande formulier in en wij nemen contact met u op.